Att hjälpa andra.


Jag vet inte om det verkligen är Robin Williams som sagt det här, men det är så jäkla viktigt. Jag håller helt med. Särskilt just i fallet med herr Williams, förvåningen hos allmänheten, som jag skrivit om tidigare. 

Jag avskyr att se vänner och släkt vara låga, jag får nästan ångest av det, och gör allt jag kan för att försöka få upp personen lite ur det där mörka hålet. Jag vet ju hur tufft det är där nere, och vill inte att någon annan ska känna samma sak som jag gör. Men att hjälpa andra tar fruktansvärt mycket energi, energi som jag inte alltid har. Och det blir en ond spiral, jag vill hjälpa, mår dåligt för att jag inte orkar, vill hjälpa ännu mer och får ännu mer ångest. Ni fattar.

Det handlar inte om att jag inte vill eller inte bryr mig, för det gör jag. Det handlar om att försöka hushålla med den ork jag har och att undvika att själv bli nerdragen. 

Puss!
Allmänt, Ohälsa, psykisk ohälsa | |
#1 - - coolbettan.se:

Det krävs styrka att orka hålla sig på
Avstånd. Sunt att du försöker.
Kram

Svar: Tack, det är svårt men nödvändigt. Kram!
Linda

Upp