Om tystnaden.

När jag mår bra så orkar jag vara social. Jag orkar prata med folk. Jag orkar skriva.
 
När jag mår sämre så blir jag tyst. Jag svarar inte i telefonen, svarar inte alltid på sms, undviker situationer där jag behöver prata med människor.
 
Därav tystnaden här.
 
Häromdagen fick jag veta att mina sköldkörtelvärden ligger och svajar, på tisdag hoppas jag att det kan åtgärdas på tisdag. Då kanske jag kan få ha dagar där jag orkar göra något. I nuläget är jag så trött att jag går direkt från sängen till lämning av barn, och sen direkt till sängen. Om jag till exempel äter frukost när jag kommit hem så är det inte säkert att jag minns det när jag vaknar nästa gång. Och jag behöver sätta larm för att verkligen vara säker på att jag vaknar tills det är dags att hämta barnen igen. Så. Sjukt. Trött.
 
Så det är en förhoppning inför tisdagens besök hos läkare och psykolog. Högre dos Levaxin. Om de säger att den ska sänkas vet jag inte vad jag gör. Ska jag bli ÄNNU tröttare då?
Allmänt | |
Upp