Just ja!

Vi åkte till Blekinge helgen som var. Andreas mormor och morfar bor där, och vi har sagt länge att vi ska hälsa på dem, men dragit oss för den långa resan med barnen och att jag är den enda som kan köra. Tåg och flyg finns ju, men blir dyrt och vi måste ändå ha hyrbil (och bilstolar...) med oss. Så. Andreas föräldrar åkte ner på onsdagen, och vi bestämde att vi skulle åka efter på fredagen. Vi hyrde bil på Statoil, lite i minsta laget för oss, men vi fick in all packning och alla bilstolar, sen var det bara att åka.
 
Vi åkte till Norrköping och övernattade i svärfars lilla lägenhet där. Trångt och mysigt. Ungarna vaknade redan halv sex på lördagen så vid halv sju lämnade vi parkeringen. Stannade för kaffe i Västervik, men sen var det raka spåret till Blekinge. Ungarna var så himla duktiga! Stannade bara någon gång till för ett blöjbyte och lite dricka. Det blev bara några timmar i Tving, sen åkte vi mot Norrköping igen. Det var ingen nöjestripp direkt, men det hade vi ju ställt in oss på. Det var för att de skulle få träffa ungarna och vi dem.
 
Hur som haver så var vi hemma vid elvatiden på söndag förmiddag, och det kunde egentligen inte gått bättre, under de omständigheter som rådde. Duktiga barn! :)
 
 
När vi satt i Norrköping så slog det mig att jag faktiskt trivs i små lägenheter. Det kändes nästan som att vara tillbaka i Finsta, och åh vad jag trivdes där! Eller är det något jag inbillat mig i efterhand?
Allmänt | |
Upp