För första gången.

 
Igår var det premiär, jag tog en promenad och lyssnade på en podcast. Promenerat har jag förstås gjort tidigare, men aldrig lyssnat på podcast. Egentligen ville jag ta Moas och Matildas, men den gick inte att ladda ner av någon anledning, så det blev Alex och Sigge. Helt okej! Jag kunde inte låta bli att fnissa till ibland, men en timmes promenad gick väldigt fort. Skönt i solen, och skönt att slippa en del av trafikbruset. Jag är riktigt sugen på att börja springa, men just nu kämpar jag med för mycket för att det ska bli bra. En grej som jag jobbar på är att hitta den inre muskulaturen i magen, man tror att det är lätt, men icke! Innan jag fått upp en tillräcklig bålstabilitet så undviker jag sådant som kan förvärra ryggvärken och låsningarna, typ löpning. Eller alltså, löpningen i sig är ju inte dålig, men är man otränad så vill de stora musklerna i magen kompensera för att de mindre inte orkar, och då riskerar man skador och dålig hållning. ;)
 
Nu kom alla barnen upp, har myst en stund i soffan, men det är dags att sova.
Allmänt | |
Upp