Jag ser er inte!

Hörrni, ni som är ute och går på vägen utan reflexer, är ni lite mer lågbegåvade än genomsnittsmänniskan? Är det så himla svårt att hänga på sig en reflex, eller är det så att ni tror att bara för att ni ser bilarna så syns också ni? Jag vet inte hur många gånger jag blivit överraskad av någon som kliver rakt ut på ett övergångsställe, i mörka kläder och naturligtvis utan reflex, allra helst när det regnar ute och allt ljus äts upp av den våta körbanan.

Ja, du har företräde vid obevakade övergångsställen, men för att kunna ge dig företräde måste jag faktiskt se dig! Snälla, om du inte har någon reflex (fel jacka, glömde den hemma, tappat den eller vad som helst) så var extra försiktig när du ska korsa vägen! Det är klart jag stannar och släpper över dig, bara du ger mig en chans!

Tack!

(Fast det värsta av allt är nog puckona med hunden i flexikoppel flera meter framför sig på övergångsstället, självklart utan reflex eller lampa. Tack gode Gud för vettiga hundägare med koll på hunden och reflexer! Det verkar vara vanligare att se till att hunden syns om man har en lite större ras, de små minipudlarna är man visst inte lika noga med...)

Allmänt | |
#1 - - Zandra:

Jag håller helt med dig!



Sv: Jo jag har faktiskt forskat i det själv och läst om att det är en tillväxtfas nu :) Men mjölken har jag så det räcker och blir över, har pumpat och fryst in tidigare vilket jag slutat med nu så mängden finns. Det är kvalitén jag är orolig över..

#2 - - Patricia:

Ursäkta, men FAN vad du skriver bra. Inte bara det här utan också tidigare inlägg. Heja! Instämmer till hundra procent!

Upp