Sjukstuga deluxe.


Jodå. Leon fick ju feber i tisdags kväll/onsdag morgon. Idag har han det fortfarande, fortfarande hög, senaste kollen låg den på 40.9. Härligt. Ipren och Alvedon varvas för fullt, han äter ingenting annat än ungefär 3 dl välling på ett dygn, men han dricker vatten och lite juice ibland. Allt annat ratas. Inte ens glass eller godis är intressant, han bara vänder bort huvudet. Stackaren. Men han är vid hyfsat gott mod i alla fall, ibland är han faktiskt glad. :)

Själv drabbades jag av någon form av magåkomma igår kväll, så jag har ägnat natten åt att springa mellan sängen och toaletten. Härligt. Men, ta i trä, nu är jag bättre, om än fortfarande lika svag och svimfärdig som tidigare. Andreas vabbar, jag har ingen möjlighet att vara hemma med Leon ensam, även om jag vore frisk, så vi har varit tillsammans nu i en vecka. Tycker synd om honom som har två sjuklingar att ta hand om, men min man är en klippa, helt fantastisk!

Vi får ställa in hans 30-årsfest, just eftersom vi är sjuka och inte har någon ork eller tid att förbereda ett dugg. Känns skit att det alltid är Andreas som måste backa och ändra sina planer, men vi tar igen det sen! Leon och jag får fira honom på torsdag i alla fall. :)

Äsch. Det mesta känns faktiskt skit nu, men det är så det är när man är sjuk. Jag orkar knappt hålla händerna uppe för att skriva, och gissar att det skulle bli bättre om jag bara fick i mig lite mer mat (har ätit ungefär två mackor sen i förrgår kväll), men det är tvärstopp. Det är jag och Leon, matvägrarna i familjen. ;) Skönt att vi ska på ultraljud i morgon och titta till småskruttarna, de lever rövare och jag har svårt att tro att de skulle vara påverkade av mitt mående faktiskt. :)
Allmänt | |
Upp