Vilodag och ätstörningar.

Som alltid så är måndagar en form av vilodag. Jag behöver liksom vila upp mig efter helgen, och sover hela dagen. Därför blev det ingen träning, något jag får dåligt samvete av. Kompenserade med några kilometer på träningscykeln nu i kväll.
 
Något jag däremot känner mig jäkligt nöjd över är att jag inte ätit något under dagen, förrän middagen. Det ger mig en kick, att stå över kroppens behov av mat. Jag VET ju att det är fel och jag VET att det tillhör det sjuka, men det hjälper inte. Det är så skönt. Som en kompensation för att jag sover för mycket liksom.
 
Jag har en ätstörning UNS (Utan Närmare Specifikation), och passar därför inte in i mallen på något sätt. Det är definitivt inget som syns, och ingenting jag tänker på egentligen. Jag har ett ätbeteende som inte är riktigt normalt och jag och mat har en dålig relation, men det ger mig inte mer problem än ångest. Nu har jag gått upp i vikt som fan på grund av mediciner, och det ger mig inte direkt sunda och positiva tankar.
 
Åh, i kväll har jag inte förmågan att skriva sammanhängande och vettigt. Det känns som att jag bara öser rätt från hjärtat, vare sig det är socialt accepterat eller inte så skriver jag det jag tänker på.
bipolär, psykisk ohälsa, ätstörning | |
Upp