Helt galet...


Helt galet. I söndags satt jag och klockade värkar, i måndags eftermiddag, klockan 16.01 föddes vår fina lilla Leon. Underbara unge! Vi var inne på förlossningen i tolv timmar innan han behagade göra entré, så det tog tid. Men med hjälp av sjukt underbara barnmorskor (jodå, vi hann avverka tre stycken på den tiden) och undersköterskor (lika många...) så blev det en bra upplevelse ändå.

"Lill-fisen" vägde 4070 gram och var 53 centimeter lång, med ett huvudmått på 36 centimeter. Så mina gissningar om att han var liten var helt fel. Och han har massor av hår! På hela kroppen, ser ut som en rysk skogshuggare (jag har fått för mig att de har mycket hår på kroppen?).

Så fort han var född så lades han till bröstet och jäklar, barnmorskorna var imponerade över hans fina tag, och där låg han i tre timmar medan vi väntade på att jag skulle få åka ner till operation och sys lite. Så vi väntar på att mjölken ska rinna till så han blir mätt också, inte bara nöjd. ;)

I morgon ska vi ner till barnmorskan och ta pku-prov på skruttet, väga både honom och mig och på måndag kommer bvc-sköterskan hit och hälsar på.

Leon ligger just nu hos pappa, inlindad i filten som mormor stickade åt honom, och ja, vi fuskar lite med napp... Men han har fattat grejen med amningen och jag har ont, så korta stunder ska napp visst vara okej, så jag får en liten paus. :) Tänkte gå upp till Coop en sväng om ett tag, vi måste köpa hundbajspåsar, det är någon som bajsar en hel del... ;)




Nä, jag är alldeles för uppfylld av bara Leon Leon Leon just nu, så jag kommer inte kunna producera någon vettig blogg på ett tag gissar jag. Så, ni är varnade. ;)
Allmänt | |
#1 - - Malin S:

Grattis återigen :) Koppla av och njut så ni orkar med alla som vill komma och titta på skatten ;)

#2 - - Kattis:

En helt ok varning där! :P Jättestort grattis!!! Hoppas ni har det så bra ni kan och bara njuter! Att han kunde va så där stor hade jag aldrig kunnat gissa. Hoppas förlossningen gick som du önskade! Många varma kramar!!

Upp