Meh.



Jag ÄR inte bra på det här med att uppdatera bloggen! Tänker ofta under dagen att "det där måste jag blogga om i kväll!", men när jag kommer hem är orken och inspirationen borta... Eller så är blogg.se så jäkla segt att jag tappar lusten totalt...

Nåväl. Var och lämnade blodprover igår, klockan var halv tio när nålen sattes i mitt armveck. Halv tre ringde läkaren och meddelade att jag måste börja äta Levaxin mot hypotyreos, eller underfunktion hos sköldkörteln. Jaha, kanske därför jag gått upp åtta kilo sedan årsskiftet kanske?! ;) Nåja, jag blev inte så förvånad, det ligger i släkten, så det är väl bara att tugga och se glad ut. Kanske slutar jag svettas som ett as på nätterna nu???

På måndag börjar jag jobba 35 timmar i veckan i stället för 30 (nej, jag orkar INTE räkna ut procenten!) så får vi se hur det går. Skönt att i alla fall har en chef som ställer upp på det. Det har varit turbulent på jobbet ett tag, men det verkar som att det börjar stabiliseras nu, åtminstone på min del av det.

Var upp och handlade för ett tag sen, och mötte mamma som hade världens största lass med mat i vagnen. Herregud. Vi hann både betala och trassla lite innan hon var klar, så vi hjälpte till att packa och bära till bilen innan vi åkte hem. Bra skit.

Har planerat bröllopet nu, har kommit en bit, gästlistan är spikad, inbjudningarna är satta, och i morgon ska vi nog försöka ta oss till Täby centrum för att köpa papper och sånt där. Sen kan ni räkna med att det dimper ner lite inbjudningskort! Förhoppningsvis den här veckan... ;)


Har haft en ego-period ett tag. Har undvikit att umgås med människor som jag inte mår bra av. Det kan vara så enkla saker som en negativ attityd hos personen i fråga, eller bara osynkade liv. Men jag vill inte ägna all tid åt att försvara mig själv, mitt liv och mina val när jag umgås med någon. Vi får se om jag fortsätter såhär ett tag... Behöver komma på benen själv nu, och då har jag inte plats för energitjuvar. Tyvärr.



Igår kväll var Sassa, Tobbe och Micke över på middag, mycket trevligt! :D Fick en stor hund i knäet, hon har nog inte fattat att hon inte är så liten... ;)

That's all.
Allmänt | |
#1 - - Kattis:

Tack för uppdateringen! Jag diggar dina överskrifter sista tiden! ;)

#2 - - Linda:

Haha! Inspirationen är på topp vad det gäller rubriker! ;)

Upp