Angående HEGA rakbalsam.


Japp. Nu sitter jag och luktar HEGA rakbalsam. Ni vet det där gröna i genomskinlig, kantig plastflaska? Min morfar hade alltid det, och jag gillar doften. Vi brukade få litegrann på kinderna av honom, någon gång ibland sådär. Men nu är det inte rakbalsam jag har i ansiktet, utan en ansiktsmask. Den såg ut som yes diskmedel och luktade HEGA. Hm. Men det blir nog bra. ;) I kväll ska vi nämligen lämna hemmets lugna vrå och bege oss till andra änden av stan, till härliga Per och Kattis. Ska bli sjukt kul att komma ut lite! (Och shit, vad jag lät gammal där, men det är bara det att vi har varit så jäkla trötta de senaste helgerna att vi inte orkat med ett dugg.) Present är inhandlad och snart inslagen, alkoholen ligger på kylning och jag är duschad och klar. Tänkte låta skiten i ansiktet torka, ta bort den och sen eventuellt repa upp några varv på raggsockorna jag håller på med. De blev liksom gigantiska i hälen, och det är inte meningen. Det kommer bli oskönt att ha i kängorna. Men i övrigt har jag fått kläm på hur man gör, inte så svårt som jag trodde! :D

Vi fick göra en blixtutryckning tidigare idag, lillasyster hade försovit sig och vi skjutsade upp henne till jobbet, hon kom en hel timme tidigare än hon skulle gjort om hon väntat på bussen. :)

(Okej, vänta nu. Det stramar i NÄSAN. Ska det göra det när man har ansiktsmask på sig? Hm, har nog lyckats få in lite i näsan också. Fuck.)

Igår fick jag äta lunch och vila med mina små änglar på gamla avdelningen. Härliga ungar! Det började fint med att lilla O var arg och inte lät sig tröstas och lugnas av någon annan än mig. Hehe, gamla takter sitter i! Sen blev det lunch, och vi pratade om vad våra pappor heter. En liten skrutt envisades med att hans pappa heter Olle. Men det gör han inte, det är MIN pappa som heter det. Under vilan somnade tre av åtta, strålande! :D

Jobbade över en halvtimme, och det var riktigt mysigt! Fick rädda en ettåring som fått ett sår på läppen och som inte ville bli tagen i av hennes vikarierande fröken, så jag med min erfarenhet (eller så) tog hand om det. Också fick jag en dejt med Jossan på vägen hem. Som grädde på moset hade Andreas lagat middag när jag kom hem, bara att slå sig ner vid dukat bord. Mys å det grövsta! :D Idol i soffan och sen somnade han. Jag var vaken ett tag till. Det är skittråkigt, men standard. :S


Nästa söndag är det för övrigt dags för adventsglögg här hemma, välkomna! :D



Och planeringen pågår för fullt. ;)





Ser dessutom fram emot att träffa folk i kväll, allihop! :D

Dags att dra av det där kladdet från ansiktet och pilla rent i näsan. Hm. Jag borde inte få hålla på med sånt här utan övervakning. ;)
Allmänt | |
#1 - - Kattis:

Tack för att Du/Ni kom hit! Det var en mycket trevlig del av kvällen! KRAMAR!

Upp