Det är dags att gå tillbaka till jobbet.

På måndag återgår jag till att jobba. Jag har varit föräldraledig och sjukskriven i nästan tre år, jag jobbade några veckor i januari-februari förra året bara. Och det känns för jävligt nu. Jag har ont i magen, kan inte sova på nätterna, är alltid trött (möjligen för att jag inte sover på nätterna...) och är sur och vresig. Jag har börjat träffa Lawrence igen, och det är med blandade känslor. Det känns som att det inte riktigt räcker. Jag hyperventilerar och har yrsel.
 
Det kan bero på osäkerhet kring jobbet, jag har inte varit där på så länge, personalgrupperna har förändrats, jag har förändrats, ALLT har förändrats. Jag vet inte hur jag ska göra, vem jag är eller vad som förväntas av mig längre. Jag har en annan syn på barn och på mitt arbete nu än tidigare.
 
Jag har mina barn som jag vill träffa, som jag vill hinna med, och med långa avstånd blir det svårare. Det har en del också.
 
Under senvåren och sommaren har jag dragit mig undan, jag har inte träffat mina föräldralediga vänner i samma utsträckning som jag velat och önskat och som jag gjort tidigare. Jag har kommit med undanflykter och hittat på orsaker till att det inte gått. Allt handlar om att överleva, och det är vad jag ägnat mig åt den sista tiden. Inte bara överleva, utan också orka med familjen. Jag vet inte om jag lyckas, jag tror inte det. Men jag har i alla fall försökt mitt yttersta, även om det kanske inte märkts.
 
Just nu orkar jag inte mer. Energin är slut och ångesten total. Det blir säkert bättre i morgon, eller dagen efter det. Eller i höst.
 
Det är tur att jag ibland tvingar mig iväg, eller inte kommer med undanflykter, och det är tur att jag har min man som backar upp mig och håller mig uppe. Och det är en vansinnig tur att jag har vänner som Elin, som kan lyfta vilken skitdag som helst till en helt okej dag. Jag tror att hela familjen mår bättre av att ha henne i närheten. Kan man anställa folk som energigivare?
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - pernilla:

Det är det som är fördelen med vänner, de ger energi utan att de behöver vara anställda ;) kraaam

Svar: Flytta närmare, hjärtat!
Linda

#2 - - Kattis:

Tog mig tid att läsa där jag inte läst på länge... Med en liten tår i ena ögonvrån och en suck av igenkännande i bröstet, tänker jag nej inte hon, inte nu. Jag är alltså inte ensam... Efter att ha kommit hem efter veckans besök för min del, kan jag ana hur du känner. Dock utan tre små hjärtegryn att tänka på... Att slippa blunda och slippa dra sig undan är ju som sagt bara förnamnet. Trots egen energibrist vill jag ge det jag kan i tankar och kärlek till dig! Tänker inte säga att du är cool som klarar att till synes så galant, för det handlar ju bara om att trycka undan för stunden. Jag vet ju va det innebär att bära på dolda bekymmer. Men jag tänker säga att du är värd all kärlek och all kraft du kan få! Så här kommer en liten, men förhoppningsvis ack så viktig tanke med kärlek till dig från mig!
Massor med kramar! //Kattis

Svar: Tack snälla du! Dina ord och tankar värmer! Kramar!
Linda

Upp