Fredagssömn.

Första dagen den här veckan som jag inte hade något inplanerat. Annars har det varit något varje dag, logopeden och Kärnan och läkarbesök och luncher. Men idag har jag sovit, utan att sätta larm. Jag trodde att jag skulle sova tills det var dags att hämta barnen, men jag gick och lade mig efter frukosten, somnade framåt nio - halv tio sådär. Sen vaknade jag runt 13. Pigg! Det har inte hänt på väldigt länge, när klockan ringt för att jag måste iväg och göra något så har jag haft SÅ svårt att komma upp ur sängen. Riktigt skönt. Inte för att jag gick upp, jag låg kvar i sängen, men jag surfade lite på telefonen och sådär.
 
Senare ringde vår bvc-sköterska Karin. Jag lämnade meddelande till henne igår, jag var lite fundersam över en fläck på Tildes tunga och över Leons tår. Vad det gällde Tilde så sa hon direkt att det nog rörde sig om så kallad "geografisk tunga", helt ofarligt och ger oftast inga besvär. Det kommer och går lite hela tiden tydligen. När jag googlade så såg ju fläckarna väldigt lika ut. Skönt! Leon går ofta och fixar med sina stortår, han säger själv att tårna "tramsar", det är något som stör honom. Så vi ska till Karin på måndag morgon, så får hon titta lite och se vad som kan behöva göras, om det är läkare eller sjukgymnast som ska ta över. Det är väldigt skönt att ha Karin, hon hör alltid av sig när hon sagt att hon ska, jag känner att hon alltid tar mig på allvar, att hon inte tycker att mina frågor är dumma eller konstiga, och hon säger ofta att hon litar på min bedömning och magkänsla. Kanske är alla bvc-sköterskor sådana?
 
När det kommer till logopeden så tycker jag att han bara blir bättre för varje gång vi kommer dit. Leon gör verkligen sitt allra bästa vid övningarna, Jerker tar sig tid att lyssna på vad Leon vill berätta, hänger på när Leon spontanberättar någonting. Det är sällan jag hör honom prata så mycket spontant som hos Jerker. Hur bra som helst, och det sa jag till Karin idag också. Hoppas det når fram till Jerker, annars får jag väl säga det själv. :)
Allmänt | |
#1 - - Maria:

jag skulle vilja ha en sån som Jerker. Wildas logoped är sååå fyrkantig och jag tycker inte om henne alls.

Svar: Jag önskar att alla kunde få träffa en Jerker! Vår förra var också så fyrkantig och trist, så det är stor skillnad. Jerker är i min ålder ungefär, något yngre tror jag till och med, jag tror att det hjälper till, han är ny och har inte tröttnat än typ.
Linda

Upp