Just det!

Jag slog på stort och köpte ny bh idag. De jag har är sen stenåldern ungefär, och min favorit gick sönder för några veckor sen. Ena bygeln gick bara rakt av, jäkligt märkligt. Den var verkligen älskad, ni vet den från Lindex med brottarrygg och framknäppt? Meeen den finns tydligen inte kvar i deras sortiment... :/ Jag fick således börja leta nytt. Inte så himla lätt! Förr i tiden kunde jag gå in i en butik, plocka på mig en snygg bh i 75b, betala och gå hem. Funkar inte riktigt så nu...

Jag fick fasen ta hjälp av en expedit för att fråga om modellerna, och sen tog jag med mig ett par till provrummet (nej, push-up:erna fick hänga kvar). Fick inte någon att sitta riktigt bra, de var inte så sköna. Men så bestämde jag mig för en som ändå kändes okej. En snygg sak i turkos. Väl hemma kändes det inte helt hundra, så idag bytte jag den. Och, innan jag åkte så drog jag fram måttbandet. Oj! Smart! Det borde jag gjort tidigare. Det visade sig att jag skulle gå upp en kupstorlek, och när jag provade en enligt tabellen så satt den perfekt! Tyvärr fanns det inga modeller i fina färger om man behöver större än 85b, då kunde man välja på vit, svart eller nougat. Jag tog den sistnämnda. 

Jag blev faktiskt förvånad över storleken, jag har aldrig någonsin tyckt att jag har särskilt stora tuttar, så att jag behövde en c-kupa trodde jag inte. Men vad skönt det är att ha en bh i rätt storlek! Dessutom gillar jag verkligen deras system med bh:ar, hittar man en man tycker om så är det bara att komma ihåg modell och storlek. Då passar alla bh:ar, oavsett utförande, spets, vadderat osv. Enkelt!

Allmänt | |
Upp