Borsthuvuden från Oral-B.

 
Jag är buzzador, vilket innebär att jag får möjligheten att prova nya produkter, och berätta om dem för mina vänner och bekanta. Just nu är jag med i en kampanj för Oral-B's borsthuvuden, jag har provat tre olika borsthuvuden för elektriska tandborstar.
 
Normalt så varvar jag eltandborste och vanlig beroende på humör och tillfälle, men det var roligt att få testa lite olika borstar.
 
Först ut var Oral-B TriZone. Den är utformad som en vanlig tandborste, lite längre borsthuvud, med rörliga delar. Den ska ta bort mer plack än en manuell tandborste och komma åt emellan tänderna. Jag upplevde att den var lite väl stor liksom, den gjorde rent bra förstås, men den kändes lite klumpig.
 
Nästa var Floss Action. Med svepande strån ska den ta bort mer plack mellan tänderna, men jag upplevde ingen större skillnad gentemot TriZone direkt. Tänderna blev rena, ett bra borsthuvud.
 
Sist kom 3D White. Har ni gjort rent och polerat tänderna hos tandläkaren någon gång? Med en såndär gummiplupp? En sån är det som sitter mitt i det här borsthuvudet, och det ska ta bort missfärgningar och göra rent på djupet. Självklart blev det rent, men det blev knappast något Hollywood-leende på ett par veckor. ;)
 
Överlag tyckte jag inte att något av borsthuvudena var sådär "WOW", och jag trivs fortfarande väldigt bra med min manuella tandborste. Men det är bekvämt med tvåminuters-timern och det känns som att det är mindre risk att man missar något ställe med något av de mindre borsthuvudena.
 
Buzzador | |
Upp