Sjukt.

Mhm. Hela veckan har bestått av vab. Eller ja, jag är ju hemma hela tiden, så någon vab blir det väl egentligen inte. Hur som så har jag haft sjuka barn hemma, vilket betyder mycket lite vila för mamman. Tjejerna har haft ögoninflammation, och dessutom går det magsjuka på förskolan, så i tisdags fick alla vara hemma kontroll.
 
Igår lämnade jag alla barn på  morgonen, Andreas blev matförgiftad onsdag kväll så han var hemma och vi behövde vila båda två. Efter 1,5 timme ringde de om Tilde, hon hade bajsat tre gånger på en timme och det hade luktat lite funky, ingenting ovanligt för hennes del, men jag förstår att de blir nojiga när det går magsjuka. Så jag hämtade hem henne och såg sen att hon var kladdig i ögonen igen, så det var inga konstigheter att ha henne hemma. Idag var förskolan stängd, så alla har varit hemma.
 
JAG ÄR TRÖTT. Jag behöver verkligen få sova dagtid och vila, lite ro, och det är vid såna här tillfällen som jag märker hur risig jag faktiskt är.
 
Men, nu är det helg, och nästa vecka hoppas jag att alla är friska. På tisdag ska Tilde till bvc och sen kommer Pernilla hit, äntligen! Som jag längtat!
Allmänt | |
#1 - - Pernilla:

Snaaart är det tisdag å alla kommer va friska då! ;)
Det kanske är läge att Andreas vabar när barnen är sjuka? Så får du ändå vila lite.. Puss!

Svar: Han vabbar ofta faktiskt, men ungarna är ju som små iglar på mig. :) Puss!
Linda

Upp