Halv-vab.

Storungen var hysteriskt ledsen vid lämningen igår, och det gick inte över. Efter en kvart skulle jag precis ringa förskolan och fråga hur det gick, men de hann före. Han var otröstlig, så jag gick och hämtade. Väl hemma lugnade han sig snabbt, han tittade på lite klipp på datorn, kramades med mig och lekte medan jag låg i soffan. Vid elva meddelade han att han var hungrig och att han längtade efter sin pappa, så vi åkte och hämtade Andreas för lunch. Åh, Leon var en fröjd att ha med sig! Han pratade, funderade och åt. Länge och väl. Han somnade ganska fort när vi kom hem, och sen ägnade han eftermiddagen åt att ligga i soffan med mig och titta på Backyardigans. Lilla älsklingen. 

Idag fick han också vara hemma, det kändes att han behövde det. Och idag har det varit mera full fart och som vanligt, så i morgon gör vi ett nytt försök med förskolan. 

Vi var hos doktorn idag också, för att kolla upp hans astma, men läkaren konstaterade att det högst troligt rör sig om krupp, och att vi inte behöver göra nånting åt det. Ungen sover sig ju igenom hostandet, och då mår han inte dåligt fick jag förklarat för mig. Ungefär tvärtemot vad 1177 sa till mig. Men ja, det känns faktiskt skönt att det inte handlar om astma. :)

Jag försökte få Tilde att säga "Lasse" idag. Det gick sådär. 

Kan du säga Lasse?
Pappa!
Nej, Lasse!
Pa-ppa!
Lllaaasseee...
Hej hej!

Där gav jag upp. Skruttunge, vi får träna mer på det. ;)
Allmänt, Leon | |
#1 - - Helen:

Lasse?

Svar: Farfar!
Linda

Upp