Astma och feber.

Ella hade feber i torsdags ju, och den har hållit i sig. Eftersom det var fredag så tänkte jag att det vore bra att kolla upp henne på barnläkarmottagningen, tyckte hon tagit sig mycket åt öronen och sådär. Medan vi väntade på att åka dit somnade hon i mitt knä i soffan, och jag tyckte hon lät tät och astmatisk. Läkaren ordinerade omedelbart inhalation och kortisontabletter, men sänkan såg fin ut, ingen otit och inga streptokocker. Men astma då. 

Efter första inhalationen lät det så mycket bättre att vi kunde åka hem med Flutide och Airomir och en spacer. Det sköna är att hon gillar masken, hon blir stensur om Tilde pillar på den. Tilde vill också ha såklart, så när Ella är klar så får Tilde andas lite i masken, utan mediciner alltså. 

Undrar hur länge hon gått med astma utan att vi fattat?

I kväll behövde jag prata med någon, så jag åkte hem till en av de bästa vännerna man kan ha, T. Ett par timmar på hans soffa var vad jag behövde, prata av sig lite. Väldigt skönt att ha vänner som ställer upp när man behöver det som mest. :)
Allmänt | |
#1 - - Maria:

Oj vad lätt det var för er att få en diagnos! Både i Uppsala och Dalarna måste man söka akut minst tre ggr innan man får en diagnos för astma.

Svar: Eftersom Leon har haft samma så är de snabbare med diagnos på tjejerna. :)
Linda

Upp