Sjuka barn och män.

 
Ja, här hemma har vi rejäl sjukstuga. Vi började redan i fredags med att Andreas kände sig febrig och hängig. Jaja, sånt som händer, han hade ju just börjat jobba och vi vet alla hur man kan känna sig efter en lång jobbvecka. Men på lördagen var det Leons tur, 39 graders feber och lite snorig, men pigg på söndag morgon. Söndag kväll tog jag över stafettpinnen och fick feber, tjejernas temp kröp upp mot 38, inget att bråka om egentligen, de mådde hyfsat bra. Måndag morgon var vi alla pigga...
 
...tills på kvällen, då Andreas återigen fick feber, liksom både Ella och Tilde. På tisdagen ägnade vi hela dagen åt att gå till olika läkare. Andreas fick konstaterat halsfluss och hämtade ut penicillin, jag opererade bort en liten grej på fingret som jag haft ett par månader (coolt som fasen att bli stucken i fingret ett par gånger och sen kan de skära och karva i en utan att det känns!), flickorna blev undersökta på grund av febern och de är bara förkylda, och slutligen kontrollerades Leon och jag för strep-A (med negativa provsvar, jäjj!). Så nu vet vi vad vi lider av, allihop.
 
Andreas blir sakta men säkert bättre, flickorna går upp och ner hela tiden, Ella satte någon form av rekord tidigt i morse med 39,5. Stackars småungar, det är inte lätt att ha så hög feber när man knappt förstått att man inte längre ligger i magen. :( I kväll fick de i alla fall alvedon så de kan sova bättre i natt. Jag har också haft feber till och från, enbart nattetid, men Leon har hållit sig frisk. Skönt! Jag hoppas verkligen att vi alla är friska på lördag, vi ska nämligen på bröllop då, är det tänkt!
 
 
För att fortsätta prata om läkare så var jag till gastroläkaren igår, de hittade ju förändringar på min lever under graviditeten. Dessa skulle undersökas med MR (magnetkamera) när tvillingarna var födda, och det är gjort. Den visade absolut ingenting. Trots kontrast. Så ja, de förändringar man såg (som för övrigt var rätt många och stora och som ultraljudsläkarna inte hade en aning om vad de kunde vara) finns helt enkelt inte längre kvar. Alla provsvar är dessutom toppenbra, och man har tagit många prover. Det är bara ett prov som är lite utanför referensvärdena, och det har varit aningens förhöjt tidigare också, så det ska tas om. Dock är det provet också lite märkligt, eftersom det följer ett annat värde, om det ena är höjt så är det andra också det, men så är det inte i det här fallet.
 
Nåja, jag mår faktiskt bra ändå, och hittar de ingenting så får jag väl bara leva med att kroppen är både märklig och fantastisk.
 
 
Några små reflektioner;
 
¤ När man har tre barn under två år så kan man faktiskt inte räkna med att gå på toa i lugn och ro. Har man inte en unge inne i badrummet så är det någon på utsidan som vill komma in. Jämt.
 
¤ Varm mat är en lyx.
 
¤ Ska man ha hund så ska man banne mig ha tid med den också. Att släppa ut den ensam på tomten är INTE att rasta den. Punkt.
 
¤ Om man nu är vid Flygfyren och tänker sig att man ska parkera sin bil, varför inte då bara titta efter hur det är skyltat, och målat på marken? Om det finns övermålade vita streck så borde man rimligen anta att det inte längre är parkering där, och således parkera sin lilla bil någon annanstans. Helst innanför "p-skylten". Och om man nu ändå inte gör det, utan tänker parkera mitt på vägen, då kan man ge fan i att bli sur för att någon (jag) tutar lite försiktigt för att få komma fram.
 
¤ Är det någon som vet hur man agerar om man hamnar vid ett icke-fungerande rödljus? Alltså ett som enbart visar rött? Vem ringer man? Får man köra mot rött eller korsa en spärrlinje om man inte är i vägen för någon eller om polisen ser?
Allmänt | |
#1 - - Maria:

Krya på er allihopa! Och du, man behöver inte ha tre ungar under 2 för att inte få vara ifred på toa! Går alldeles utmärkt med två! Speciellt när den yngre måste veta var mamma är! Så här är toabesöken med dörren på vid gavel!

Btw, saknar dina mail!

Svar: Haha! Det här med att gå på toa i fred är något jag ser som lyx, och som bör avtalas med maken i förväg. :D Kan tänka mig att du har det precis likadant! Den stora tar jag med mig för att slippa stressen av att han petar för mycket på sina småsystrar. :)
Mail är jag superdålig på, jag hinner liksom inte! Men jag ska verkligen försöka bättra mig! :)
Linda

Upp