Slut.


Nej fan, jag orkar inte mer. Vi var på ön i helgen och, herrejävlar vad foglossningen förvärrades! Jag kunde inte vända mig i sängen utan att oja mig, jag kunde inte gå, knappt resa mig från stolar och ja... Andreas fick ta hand om Leon konstant, jag fick dessutom huvudvärk med synbortfall och sov bort en halv dag. Så ja, vi bestämde oss för att vi inte kommer åka ut och sova kvar någon mer gång innan tvillingarna fötts, det är inte värt det. Vi tar det i höst när vi alla är återställda och kommit in i rutinerna lite. Däremot kan vi ju åka ut över dagen förstås.

Ringde idag och bytte mvc, eller skrev in mig på Prima Liv i alla fall. Snacka om skillnad i bemötande, bara genom telefon! I morgon ska jag ringa mvc här och berätta att jag vill byta, att de ska avsluta min journal där och sådär. Som tur var så fick jag en tid samma dag som jag skulle upp till gamla mvc, så det blir inga glapp eller något. Visst blir det en längre resa till mvc, men å andra sidan så ska jag ju bara dit max en gång i veckan. Och skulle det vara något de vill ska kontrolleras på förlossningen så är det ju bara att ta hissen upp en våning eller så. Skönt! Med tanke på att jag redan nu är i vecka 31+1 så är det inte så lång tid kvar, det blir nog inte så många resor.

Men jag är stressad som fasen. Känner att ingenting är klart, jag hinner inte med! Plötsligt är det sommarvärme ute, jag som just bytte bort Leons åkpåse mot bara sittdynan i vagnen.

Usch, ganska ofta känner jag för att lägga mig ner och grina ett par timmar, men ingenting blir ju bättre av det. Fast försök tala om det för mitt hjärta...
Allmänt | |
#1 - - Helen:

Men du... förstår att det är tufft som sjutton men säg till om du vill ha hjälp med något. Jag och min falsettligist kommer på studs om du vill att vi handlar, lagar en smoothie eller kastar boll med Leon. Bara så du vet.

Upp