Jävla miniderm.


Lillfisen har ju mycket eksem och torra utslag på kroppen. Vi har blivit rådda att använda mjukgörande varje dag, Miniderm. Detta har vi fått utskrivet på stora pumpflaskor så det ska bli billigare. Vi har också fått olika kortisonsalvor, svampkrämer och annat, och ingenting hjälper. Nu har vi kört hårt med Miniderm i någon vecka, och eksemen har blivit värre och värre. I kväll kulminerade det hela när jag smörjt in ungen, han skrek och vrålade, vägrade ligga ner på skötbordet, vred sig som en mask och var panikslagen. In i duschen och tvätta bort den där jävla krämen. Ungen lugnade sig. Nu skiter jag i alla som lovordar den krämen, den fungerar INTE på Leon, och jag tänker INTE göra honom illa genom att använda den!

I morgon åker jag till Coop och kollar om de har Weledas produkter där (har för mig det) och sen kör vi på det, bara naturliga ingredienser. Kanske ska försöka få tag i ringblomssalva någonstans? Jag är så jävla less på att hans hud aldrig blir bättre, känns som att vi provar ALLT. Fick tips om att skippa tvättmedel och tvätta med bara tvättnötter. Nu är ju hela den grejen en bluff och det fungerar lika bra att bara använda vatten, så det ska jag fasiken prova.

Han får ingen tomat, inga röda saker, hans kläder tvättas bara i vår egen maskin där vi vet vad som hälls i, och bara med Neutrals tvättmedel, inget sköljmedel alls. Så vad fan gör man?

Känner mig sjukt låg nu i kväll, jag vet inte vart fan jag ska ta vägen.
Allmänt | |
#1 - - Anna:

Ringblomssalva finns hos oss, små burkar iofs men bra för att prova kanske? 75 spänn. Den e grym!

#2 - - Anna:

Ringblomssalva finns hos oss. Små burkar iof men bra för att prova kanske? 75 spänn. Den är grym!

#3 - - Madde Hanson:

Hej

Vi har samma problem med Lucas. Skit i miniderm.

Vi kör Locobase repair fungerar jätte bra

Upp