Det är snart nyår. Det är tid för nyårslistan!

 
I år har jag ärligt stulit den av Karin. Tack för det.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Födde tvillingar? I övrigt tror jag allt är "gammalt", förutom allt nytt som händer med barnen förstås.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja! Flera stycken faktiskt, och för några var det andra barnet. :)
 
Dog någon som stod dig nära? Tack och lov, nej!
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 13 juli, då Ella och Tilde föddes.
 
Vad var din största framgång 2012? Alltså, jag har knappt gjort något i år, som kan kallas framgång. I januari och halva februari var jag på jobbet en del, fast inte så mycket. Sen har jag bara varit hemma, först sjukskriven och sen föräldraledig, så framgång..?
 
Största misstaget? Jag vet inte om jag gjort några stora misstag faktiskt. Kanske att vi köpte "fel" barnvagn, möjligen.
 
Bästa köpet? Leons badbalja förmodligen. Eller jag vet faktiskt inte. Kanske barnvagnen ändå? Den hade vi aldrig klarat oss utan.
 
Vad spenderade du mest pengar på? Sammantaget så lär det vara mat. Men annars ersättning till tjejerna (en förpackning går åt på två dagar, och kostar 100 kronor. You do the math.).
 
Vilka länder besökte du? Inga alls.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att våra fina tjejer föddes fullt friska och lagom stora, trots alla varningar om att tvillingar föds för tidigt, större risk för komplikationer och så.
 
Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2012? Vart jag än går - Stiftelsen (eftersom Leon älskade den låten en period) Vart du än går - Niklas Strömstedt (den sjöng Elin på Ella och Tildes dop).
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Sammantaget hela året - ledsnare. Jag skyller allt på hormoner. ;) Och på mammas cancer.
 
Vad önskar du att du gjort mer? Får man säga "sova"? Eller nej, det kan jag ju inte påverka. Jag önskar att jag tagit tillvara våren och sommaren bättre.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig för bebisarna i magen och över Leon. Allt har ju blivit bra, och gått bra!
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte skadat mig, men under graviditeten har jag varit inlagd på sjukhus en vecka, och jag har varit på massor av undersökningar och kontroller, samt fått järndropp och senare (efter förlossningen) även två påsar blod.
 
Blev du kär i år? Haha, det kan jag väl inte påstå direkt. Alltså, inte igen.
 
Favoritprogram på TV? Greys Anatomy. Jag har en timme i veckan som jag inte springer in till barn som gnäller och låter, då jag helt enkelt har parkerat mig i soffan, och det är onsdagar klockan 21. ;)
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Jag var hemma, extremt höggravid, och familj och några vänner kom på fika. 
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag önskade mig inget särskilt egentligen, men jag fick bland annat ett par hörlurar som jag verkligen ville ha och behövde. Också en fm-sändare till bilen, som jag haft massor av användning av. :)
 
Något du önskade dig men inte fick? Nej, eftersom jag inte önskade mig något.
 
Hur tillbringade du julen? Precis som vi brukar, förmiddagen hos Andreas föräldrar, eftermiddag, kväll och natt hos mina föräldrar.
 
Bästa boken du läste i år? Jag har ärligt talat inte läst någon bok i år... Förutom någon liten bok om graviditet och sådär.
 
Största musikaliska upptäckten? Jag har som vanligt lyssnat väldigt lite på musik, lite radio ibland, men annars är det enstaka låtar bara.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om mamma hade sluppit må så jävla dåligt av skitcancern.
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2012? Mammakläder. Typ hela tiden. Jag bodde i mina gravidjeans från Hennes & Mauritz.
 
Den bästa nya personen du träffade? Ella och Tilde räknas va? ;)
 
Har du några nyårslöften? Nja, men jag vill bli bättre på att säga nej.
 
 
 

Sådär ja. Feel free att kopiera!
Allmänt, Nostalgi | |
#1 - - Maria:

Får man fråga vad det är för cancer? Min mamma dog i lungcancer juli 2009 48 år gammal!

Svar: Bröstcancer, man tog bort bröstet och sen cellgifter och strålning på det, men det har gått bra. Cancern ska vara borta, och mamma mår bra igen, men under behandlingen var det skit.
Jag är så glad att mamma mår bra, och lika ledsen för alla det går sämre för. Cancer är ett jävla skit, och jag önskar att alla kunde få bli friska... :S Kram!
Linda

Upp