Fredag, Rimbo och akuten.

Leon och jag drog till Rimbo för att spendera lite tid hos fina Trissan och hennes ungar. Trissan är jämt snygg, vilket får mig att känna mig lite extra dassig, men eftersom hon är förbaskat trevlig så är hon förlåten. Vi hade varit där en halvtimme kanske när Leon ramlade och bankade pannan i ett hörn på en pall. Skrik och tårar och en lite bula. Sen fullt ös igen. Vid fikat kräktes han två gånger, litegrann sådär. Men pigg och glad. På vägen hem somnade han förstås, efter att ha spytt lite till, han hade ju varit vaken i fyra timmar. Men när han inte vaknade till särskilt mycket när vi kom hem och jag bar in honom så ringde jag sjukvårdsrådgivningen, för att rådgöra. De tyckte ju absolut att vi skulle åka in med honom, så vi drog ner till akuten. Samma läkare som sist han slog huvudet (haha, vad sjutton ska de tro om oss!?) och han konstaterade att han högst troligt har en mindre hjärnskakning och att vi ska hålla honom under uppsikt. Peta lite på honom då och då och se att han reagerar. Men det är nog ingen fara. Och vi åker gärna till Rimbo igen. ;) Tre nätter i rad har Leon sovit hela natten (från sju ungefär), vaknat vid sex-tiden och fått välling och sen legat i sängen och bökat lite för att somna om igen. Hur skönt som helst! Han får gärna fortsätta med detta. :D Nä. I morgon ska vi åka till mamma, plocka lite svamp och så kanske.
Leon | |
#1 - - Kim:

Varför är det synd om min unge?

#2 - - Kim:

Ja, ironin kommer inte alltid fram skriftligt ;)

Dessutom hade det varit smutskastning på mig hela natten, så läste jag din kommentar direkt efter det...så jag hade redan intagit försvarsställning! :))



Och du har rätt, det är inte ett dugg synd om min lilla korv :)



Värsta är att jag kan inte riktigt slita mig från den tråden, för samtidigt som jag blir mörkrädd av att mammor kan vara så jävla elaka, så är jag väldigt facinerad!

#3 - - Kim:

Speciell som fan...



Det var väldigt ödmjukt uttryckt!



;)



Sinnesrubbad, säger jag.

Men jag är ju världens sämsta människa också :D

Upp