Ny, fina vagnen...


I fredags hämtade jag ut den nya vagnen. Åh, lycka! Den var superfin, Leon trivs i den, den är hur lättkörd som helst och väger ju ingenting, att bära den upp och ner för trappan är ingen match. Det enda negativa är att det verkar skitsvårt att få tag i en fotsack till den, och jag tycker att Leon sitter lite väl oskyddat... Åkpåsen funkar ju nu, men vi måste skaffa en lite mindre och tunnare snart, och kanske klä på skruttet lite mera bara. Som det är nu har han bara munkjacka på sig (och mössa förstås) och håller sig varm, men åkpåsen passar inte till vagnen, och jag gissar att det är mer läge för en tunnare åkpåse än för en till tjock och varm. Men som sagt, en fotsack skulle sitta fint, så blåser det inte rakt på honom.

Leons halvårs-besiktning gick perfekt, han var den första bebisen som skrattat när läkaren kollade höftledsluxation. Haha, allting var superkul! Han imponerade genom att åla runt som en tok framåt och stå på alla fyra och gunga. Snart har han fattat det där med att han ska flytta händer och knän samtidigt också. ;)

I måndags skulle vi ju åka till Patricia och hämta vantar, men hon passade på att åka och föda barn i stället, så nu blir det inte bara vanthämtning, utan även lite bebistitt, hoppas jag. När familjen orkar såklart!

Tidig uppstigning i morgon, bilen ska ju lämnas in, och sen ska vi träffa mammorna på stan. Och på onsdag har jag bokat in ett extra besök hos bvc, jag behöver lite input angående Leons ätande. Han äter så himla bra, han äter allt jag ger honom även om han grimaserar lite vid nya saker. Nu räcker det inte med en portion gröt på morgonen längre, han vill ha två, och han slukar allt! En hel burk mat går ner utan problem, och gärna lite frukt efteråt. Det enda jag funderar över är att han inte vill dricka till. Och ger vi honom ersättning så kräks han bara. Välling till natten och frukost går bra, men mer än så vill han inte dricka. Det spelar ingen roll vad vi ger honom, mjölk, vatten, ersättning, välling, fruktjuice... I och för sig mår han kanonbra, så han är inte uttorkad det minsta, men jag börjar ju undra hur länge han kan göra så? Så det ska bli skönt att komma upp och diskutera det.

Pernilla var hit och hälsade på idag, och jag passade på att utnyttja henne som barnvakt och smet in och klippte mig. Anna, min frisör är ju också mammaledig, och det känns väldigt fel att be henne jobba då, men eftersom jag inte klippt mig sen några dagar innan Leon föddes så var det behövligt. :) Så nu är håret äntligen fixat, inte mycket kortare, bara uppfräschat.

Och just nu, dags för sängen. :)
Allmänt | |
Upp