Jaha ja.


Så gick ännu en dag för att aldrig komma åter...

Vi har varit på bvc för att prata mat med bästa Karin, hon tyckte att Leons matvanor är toppen, så där fanns ingen anledning till oro. Och att han inte dricker till maten behövde vi inte heller fundera över, så länge han kissar som vanligt så behöver vi inte truga i honom mera vätska. Lilla fisen, jag kom dock på idag varför han blir så himla hjärtskärande ledsen ibland när han äter, han sväljer helt enkelt för stora tuggor! Klart det gör ont, och går det bra att dricka lite vatten. Dessutom ratade han för första gången en maträtt (som inte jag lagat alltså...), han började äta, grimaserade lite, som vanligt, men efter några tuggor så öppnade han bara munnen så lite han kunde, och då kände jag att jag inte ville tvinga i honom mat som han uppenbarligen inte tycker om. Så ja, han fick frukt puré i stället. ;)

På promenaden till bvc blev det så varmt att jag faktiskt tog av mig jackan, härligt! Jag längtar efter sol och värme! Och apropå det så börjar det bli dags att byta ut den tjocka vinteråkpåsen mot en tunnare, men jag måste nog sy den själv. Måste leta bra mönster bara. Tror att jag faktiskt köper en fin filt att sy av, det verkar lättare än att hitta mönstrad fleece till vettiga priser. :)

Lilla älskade ungen har börjat sova på sidan nu, han verkar sova bäst så, men jag blir ju lite orolig, särskilt som han gärna vill ha kudden mitt uppe i ansiktet. Fast ja, än så länge har han klarat sig, och jag ska ta bort kudden i hans säng så behöver jag inte ens fundera över det.

I dag fick jag ett roligt samtal. Bästa Anna ringde och ville låna mitt hår för ett anställningsprov. Självklart, det blir klipp, färgning och folieslingor. Får se hur det blir, jag vill ju egentligen bli ljusare, så vi får väl se. Jag är glad att jag bara klippte topparna hos frisören i måndags! :D I morgon ska jag hem till henne så hon får kolla igenom håret så hon vet vad hon har att jobba med. Sen får vi se när hon kan göra provet, problemet är ju att jag behöver lite barnvakt till Leon, inte mer än att han har en famn att få vara i och någon som håller ett öga på honom. Troligen så kommer det nämligen vara under dagtid, så Andreas har inte hunnit sluta än. Får se hur jag löser det...

Nåja. Nu är det sängdags, är sjukligt trött. Har inte fått några svar om thyroidea-proven heller, har jag inte fått det i morgon så får jag nog ringa och påminna... Antar att en höjning behövs.

Som sagt. Sängen.
Allmänt | |
#1 - - Pernilla:

Du får gärna utnyttja mig igen om det passar ;)

Upp