Men åh!


Här har jag inte skrivit ett ord på över en månad, och ändå är det människor inne och kollar varje dag! :) Nu fick jag lite ångest.

Nåväl, nu är jag här, timmen är sen, killarna sover och det går gamla repriser på tv. Själv är nostalgisk och lite... Lite... Jag vet inte? Inte ledsen, inte alls.

Jag har kört bil ensam i kväll, och jag hade glömt hur det är. Hur bra jag tänker. Hur skönt det är.

Vi har flyttat, som ni vet! Nu bor vi i ett långt bättre område, en finare (men mindre) lägenhet, bättre läge och billigare hyra. Win-win-win-win! En härlig uteplats med sol hela dagen, egen ingång, parkeringsplats precis utanför dörren, kan det bli bättre? Än så länge har vi inte packat upp allt, men vi är på god väg. :)

Leon står själv och går med stöd, det pratas för fulla muggar, klappas händer på uppmaning (och hela tiden annars) och leks. Det är helt ljuvligt, måste jag säga! Han myser med en, leker titt-ut och kryper som en galning. Fina unge, jag undrar om han vet hur älskad han är?

Vi har varit ute på ön ganska mycket, det är mysigt men lite bökigt. Leon blir väldigt begränsad i och med hundarna, det märks att han tycker om att få komma hem och kunna röra sig fritt på golvet igen. Sen är det klart att det är meckigt med olika hus, ungar som ska sova vid olika tidpunkter, men på det hela taget är det mysigt, såklart. :)

Jag hade varit tröttare än vanligt senaste dagarna, antar att det är den gamla järnbristen som gör sig påmind i perioder. Jag borde verkligen ta mig i kragen och köpa hem andra järntabletter som jag inte får ont i magen av, men det bär mig emot. Leon har varit kass i magen ett par dagar, men det börjar bli bättre. Han är pigg och glad och äter som han ska, så det är ingen fara. Någon gång så måste väl även hans mage säga ifrån om allt han sätter i sig. Jag resonerar som så att han får smaka på det mesta, så länge det inte är farligt. Det går liksom inte att hindra. Han slickar på vedspisen, mattorna, spiskrokarna... You name it. Antagligen är det väl hundens matskål som blev för mycket kanske. ;)

Andreas har semester och jag njuter i fulla drag! Får lite ågren när jag tänker på att det bara är 2.5 veckor kvar... Jag älskar att ha honom hemma hos oss! Synd att Leon varit dålig nu, det gör att vi inte tagit oss iväg för att göra saker. Men vi har bil över helgen, tror jag, så vi ska försöka ta oss iväg och plocka jordgubbar i alla fall. :)

Nä. Ska kolla att Leon ligger som han ska, han somnade tydligen på tvären, med foten utanför spjälorna. Knäppunge.


En lite mindre Leon med formfranska i munnen.

Allmänt | |
#1 - - Karin:

Typ JAG kollar din blogg varje dag! Äntligen! :D

Vad stor han har blivit, skrutten! Det var väldigt länge sen vi sågs. Jag vill gärna kolla in eran lya och du måste kolla i min. Köp en bil för bövelen!

#2 - - Helen:

Pluttungen vad söt han är!

Upp