2010-lista ju!


Stulen från bästa Hanna. :)


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jajjemän! Jag gifte mig, och jag födde barn. Det har jag aldrig gjort förut! :D

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag lovade att sluta röka, och det gjorde jag. Inte så svårt i och för sig, jag hade ju skruttet att ta hänsyn till!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Oja! Baby-boom ju! Anna och Patrik, Karin och Robert (fast det var andra barnet för dem...) och flera av mina lite mer ytliga vänner. :) (Och fler står på tur 2011!)

4. Dog någon som stod dig nära?

Tack och lov, nej!

5. Vilka länder besökte du?

Sverige?

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Hm... Mer pengar kanske? Ett roligare jobb, mer tid och ork att umgås, och mer fest! :D

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Plätt-lätt, 15 maj och 20 september. Bröllop och Leons födelse. :)

8. Vad var din största framgång 2010?

Troligen att jag lyckades föda Leon va? Och att vår vigsel blev så bra som jag önskat.

9. Största misstaget?

Jag vet faktiskt inte. Att jag lät min ork stå i vägen för en del sociala tillställningar kanske.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Absolut! Enklast var väl hypotyreosen, ingen större grej, men absolut en sjukdom. Sen har det varit komplikationer efter förlossningen bara.

11. Bästa köpet?

Volvon! Och barnvagnen. Och bröllopet. Och babysittern. Och sängstommen. Och och och...

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Mat. Kul va?

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, det är klart! Förutom det uppenbara (Leon och bröllopet) så har jag blivit glad massor med gånger. Oftast glad för mina vänners skull, men för min egen också. :)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Utan dina andetag - Carolina Wallin Perez.
Lucky - Jason Mraz

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare. Definitivt gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Ägnat mer tid åt mina vänner, fotat magen mer, tränat mer... :S

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Hm. Jag vet inte. Kanske ätit mindre godis och suttit mindre i soffan? ;)

18. Hur tillbringar du julen? (Tillbringade...)

Kvällen före hos storasyster med familj.
Morgonen/förmiddagen hos Andreas föräldrar.
Eftermiddagen/kvällen/juldagen hos mamma.

Allmänt | |
Upp