Tisdag hela dagen faktiskt.



Idag har Leon och jag varit och fikat med bästa mammorna och deras bebisar. En mamma och bebis saknades dock. Det blev en eftermiddag fylld av fruktsallad, snor, spyor och mysigt umgänge. Jag får lite lätt ångest av att vara hemma hos de andra mammorna, de har alla så himla fint och snyggt hemma! Men jag antar att det också handlar om att vi bor i lägenhet, de andra i hus. (Eller ja, M bor också i lägenhet, men jag har inte varit hemma hos henne än..!) Det känns inte så kul att tapetsera om och sådär eftersom vi ändå siktar på att flytta härifrån, så det får liksom vara... Funktionellt, men kanske inte så vackert. ;)

Jag tycker om att träffa mammorna och deras fina ungar. Man får ventilera funderingar kring bebisen, sin egen roll, hur svårt det kan vara att hitta kläder som passar när man är i ett mellanläge, hur man får tid för sig själv, prickar på bebisen och allt sånt. Vi har dessutom samma bvc-sköterska allihop, och det känns också bra.

Leon fick sitt femmånaders-vaccin igår eftermiddag, förra gången rörde han inte en min, men den här gången gjorde det ont, och han visade det. Dock hade han slutat gråta nästan innan han kom upp i famnen igen. Nu har han två hårda små knölar vid sticken och de gör ont när man tar på dem, stackarn. Han har ju inte upplevt smärta egentligen tidigare. Han fick sova hos oss i natt och han sov hela natten utan att ge ett ljud i från sig. Han vaknade inte ens för att äta, vilket han börjat med för ett tag sen. Så han hade nog en del att bearbeta. :)

Mysigt att folk får barn runt omkring oss! Eller ja, alla har inte fått än, men det är två till på gång i gänget, båda borta i Grind. En alldeles snart och en i maj. Härligt! Massa bebisar att snosa på. Och ja, E och M har ju fått sin lilla tjej också, härligt! :)



Naej. Jag ska ta och sluta bli arg på idioter på fl, och i stället gå och fixa te och mackor. Man blir hungrig av kören! :D
Allmänt | |
Upp