Räddningspatrull.


Klockan 07.43 ringde telefonen. Lillebror fick inte igång sin bil och undrade om Volvon möjligen fanns tillgänglig för lite starthjälp? Naturligtvis gjorde den det, så med startkablar och lite vilja startade även hans sura diesel-bil. Måste säga att jag är imponerad av att vår bil startar lätt som en plätt, även vid -23 grader som det var i natt när vi åkte hem från Helen och Thomas.

Andreas, Leon och jag var där igår för att äta kanongod middag, titta på melodifestivalen och spela spel. Att spela frågespel med Thomas gör att varje spelomgång går snabbt, men det är inte så troligt att man vinner. Helt hysteriskt var däremot skitkul! Dock tror jag att det blir roligare när man spelat det några gånger, och ännu roligare om man har lite sprit i kroppen. ;)

På teknikfronten har jag två nyheter att komma med:

1. Jag har en iPhone 4!
2. Windows 7 är installerat på datorn.

Båda är presenter från maken, fina fina han! <3

Leon-skrutt har fått två tänder och går inte längre att ha liggande på rygg, det tar en halv sekund så ligger han på mage. Det funkar mindre bra när vi är på babyrytmiken. "Lägg era barn på rygg och håll ögonkontakt!" Jo, tjena. Leon, hörde du vad rytmik-fröken sa? Ligg KVAR på rygg, unge! :D

Dagen kommer nog ägnas åt att flytta över foton och musik från den externa hårddisken till datorn, just nu är det ekande tomt. Men först; frukost!
Allmänt | |
Upp