Saker och ting klarnar.


Läkaren ringde äntligen! Eller ja, hon ringde i början av veckan. Tsh låg på 4.8, det ska ligga under 4 för att vara optimalt, men sist låg det på 20, så det hade sjunkit rejält. T4 låg i det nedre intervallet, men helt okej, så i samråd höjde vi Levaxindosen till 100 microgram per dag, så får vi se vad som händer. Alp-provet var också bra, det hade sjunkit igen, vilket gör att jag inte behöver oroa mig för det i nuläget. Däremot var blodvärdet och ferritinvärdet åt skogen, så nu ska jag utredas för anemi. Förmodligen är det brist på vitamin b12, i alla fall vad jag googlat mig till, och det skulle förklara illamåendet och matledan, och den usla konditionen. Jag kan för sjutton inte ens gå och prata samtidigt utan att bli flåsig, och SÅ dålig kondition har jag inte. Jag är ju ute och går i ganska snabb takt nästan varenda dag, så jag tycker ju att jag borde ha fått bättre kondition, snarare än sämre. Men ja, jag ska lämna nya prover nästa vecka, och sen ska jag få träffa nästa läkare. Margareth är superbra, men hon har inte tid, så jag får träffa hennes kollega. Vore i alla fall skönt att få det här ur världen så jag kan få tillbaka lite ork.

Och apropå sjukdomar och sånt... Andreas har varit hemma sen i onsdags, förkyld och feber. Leon är lite snorig och jag har sovit nästan hela dagen, känner mig helt sänkt. Hade lite feber i onsdags kväll men inget mer efter det. Andreas mår bättre idag, så jag hoppas vi är pigga och glada till nästa vecka. Leon är troligtvis överkänslig mot tomat, det är förstås därför han gråter när han får mat ibland. Han gillar ju allt med tomat i, det spelar ingen roll vad vi serverar, så länge det innehåller tomat, ungefär. Men han gråter och skriker och vill ha nappen, vill dricka vatten, vill komma upp i famnen... Dock inte när han får gröt eller fruktpuré eller något utan tomat, så det är klart det är det han inte tål. Det kliar ju förstås i munnen på honom, det var likadant när jag var liten. Andreas var överkänslig mot allt som var rött när han var liten, så jag är inte så förvånad. Nu utesluter vi tomat i några veckor och får se vad som händer. Han har fått prickar på ryggen också, men jag undrar om det kanske kan bero på vårt täcke, med dun i. Vi ska byta det så får vi se om det hjälper, annars blir det vidare utredning.

Igår kom mamma och pappa på middag, mamma var här tidigare och köpte en symaskin till mig. Som jag längtat! Nu kan jag äntligen göra alla de där grejerna jag så länge velat! Sen följde hon med till prästen för dopsamtal och sen kom pappa hit och vi åt middag hela högen. Härligt! Vi var hundvakter under dagen, eftersom pappa skulle på sammanträde hela dagen och mamma jobbade ju och skulle på kurs efteråt. Eller ja, det var Andreas som fick vara hundvakt, eftersom jag skulle på mamma-lunch hos Madde och hennes Bastian. :) Trevligt som sjutton!

I morgon ska jag försöka orka mig ner på stan och hjälpa lillebror hitta en outfit, tema rockabilly! :)
Allmänt | |
#1 - - Patricia:

Men kvinna, vad är det för fel på dig? Bokstavligt talat alltså. ;) Levaxin, har det något med sköldkörteln att göra eller är jag ute och cyklar? Hoppas läkaren får nån ordning på det där, snarast!



Fan vad kul med symaskin! Vad ska/vill du sy? Äntligen en sykompis! :D

Upp