Mycket nu...


Dålig med uppdateringarna här, det händer en del. Jag är fortfarande sjukt trött, tog bussen hem från stationen häromdagen, och då hade jag bara promenerat hemifrån, till sjukhuset och sen till biblioteket. Ingen lång promenad alltså, men jag blev helt slut. Detta resulterar i att jag inte orkar med kören, inte syjuntan ingenting. Och det suger förstås. Häromdagen orkade jag inte ens med att lyfta Leon, han fick krypa själv ut i köket, planen var att jag skulle mata honom på golvet, men Andreas kom hem och tog över i stället. Det blir lite bättre när jag får sova, men inte helt bra. Så det tar på krafterna att hålla masken.

Leon vaknar tre gånger per natt för att äta. Det är halvjobbigt, men överkomligt. Andreas och jag kom överens om att ta varannan natt, alltså gå upp och göra välling, mata och söva om. Efter två nätter så kan jag säga att jag tycker det fungerar jättebra. Får se om det håller i sig.

Har haft en skön dag idag dock, läkarbesök i morse som visserligen inte var någon jättehöjdare (förklarar mer sen, ni vet var) men sen var det babyrytmik och efter det gick vi en sväng på stan, tog en fika och sen några vändor till. Jag är på jakt efter ett par överdragsbyxor till Leon, jag vill att han ska kunna krypa lite i gräset utan att bli blöt och kall. Men det verkar vara fel årstid och fel storlek på barn för sånt. Hittade dock ett par på Åhléns, ska fundera över om det är värt 299:- för ett par brallor han kan ha några månader... Handlade på eftermiddagen, men jäklar vad med folk det var på Flygis! Vi bestämde att det nog skulle räcka med lite mat för kvällen och frukost i morgon, vi kan handla under morgondagen i stället.


Ska diska ur några flaskor till lille herrn så han kan få välling om en stund. Är det förresten någon som vet om det är okej att ge välling tre gånger på natten, samt gröt till frukost och en flaska välling innan sänggåendet på kvällen? Jag vet att man inte ska ge välling eller gröt fler än tre gånger per dygn, men som jag förstått det så är det främst för att vällingen/gröten inte ska konkurrera ut den andra maten? Vi ska till bvc på onsdag, och Karin är superbra så hon lär ge mig ett bra svar. Har funderat på om man ska byta ut vällingen på natten mot ersättning, men han kräks ju så jäkligt av den, och det är det inte värt. Ska man då plocka upp ungen, tvätta av honom, byta pyjamas och sängkläder, bara för att han inte ska ha välling? Äsch, det är lite krångligt... Om någon har bra tips så är ni välkomna att dela med er! Han vill inte somna om utan välling, så han är hungrig. Försöker dra ner på mängden, men jag vill inte låta min skrutt sova hungrig heller...


Nej. Mot diskbaljan!
Allmänt | |
Upp