Strålande jul...


Julen har kommit och gått. Jag ska börja med att svara på en kommentar.

Natalie; nej, jag har faktiskt inte lyssnat på den alls när jag var gravid, och inte så mycket sen han föddes heller. Det är något med melodin som verkar bra tydligen. :)

Vi hann med att köpa alla julklappar, och jag fick iväg en bunt julkort också. Strålande! Dagen innan julafton åkte vi till storasyster i Uppsala och bytte julklappar, käkade julmat och byggde ihop barnens leksakskök. Mysigt och avslappnat! Syster hade gjort galet god knäck också. Visst är det tillåtet att göra knäck även efter jul väl?

När vi var hos syrran så fick Leon prova att sitta i deras barnstol. Fullträff direkt! Han gillade det skarpt, och även om han inte orkade sitta så länge (han kan ju inte sitta utan stöd ännu) så var det en glad bebis som satt med vid bordet. Nästa gång vi kommer till Ikea ska vi nog passa på att köpa en egen, så slipper han sitta på golvet medan vi äter.

Julaftons morgon började med att vi mötte upp mamma och mina småsyskon utanför Flygfyren och lämnade över ett paket som skulle med till Uppsala (de var på väg dit) och sen åkte vi till Andreas föräldrar. Hans äldsta bror med familj kom dit också, och sen åt vi mat. Herregud, det tog aldrig slut! Kändes som vi åt konstant. Men gott var det förstås! :) Framåt två lämnade vi huset, mellanlandade hemma för att hämta upp min familjs julklappar samt packa en väska för övernattning och sen körde vi hem till mamma. Där var även mina småsyskon, pappa var infrusen på ön och kunde inte komma iland. Glögg, mera mat, tv-tittande, fika, paketöppning och kortspel. Vi satt uppe till två-tiden, sen gick vi och lade oss. Leon hade somnat långt tidigare och sov hela natten. Jag vaknade efter någon timmes sömn och hade sån galen frossa. Sjukt! Tog till och med tempen eftersom jag kände mig febrig, men ingen feber inte. När jag varit uppe en stund blev det bättre, så kanske var jag bara kall och jävligt mätt? ;)

Dagen efter spelade vi också kort, tittade på film och åt. Hehe, hade tänkt ta en promenad också, men det blev inte av, ingen orkade. Jag blev ledsen när jag fick veta att min lillasyster slängt lite av mina saker, eftersom hon tyckte de var fula. Skitsaker som inte alls är svåra att ersätta, men de hörde till en sak jag fått i present, och dessutom var det mina. Man behöver inte kasta saker som man inte gillar när man fått låna ett helt möblemang, det räcker väl för fan att lägga undan det!? Nej, usch. Jag vet att det är töntigt, men jag blev ledsen ändå, känns som ett tecken på total avsaknad av respekt för andras saker. Tror att jag kommer att hämta upp alla mina saker som är kvar så behöver jag inte oroa mig över att saker och ting inte finns kvar sen.


Nej usch, jag behövde bara få ur mig det där. I morgon är det dags för GEWF, Leon får följa med. Skönt att han är så lätt att ha med sig. Måste säga att jag liksom egentligen bara ser fram emot att den här veckan tar slut, då är det kalas för lillebror som fyller år, nyårsfest och sen dröjer det inte länge förrän både kören och syjuntan startar upp igen. :)

Men nä. Nu i kväll möblerade vi om vardagsrummet, tror det blev bra.
Allmänt | |
Upp