Vecka 39...

Meeeen... Jag har klarat mig genom 38 hela veckor och en dag nu. I fredags, alltså när jag gått igenom 37 hela veckor och fem dagar så blev jag förkyld. Vad fan?! Jag har inte varit förkyld på hela året, tror jag, men NU kommer det! Blä! Andreas kände sig febrig och hade ont i halsen på torsdagen och halva fredagen. Sen blev han bra igen. Eller, han skickade över bacillerna till mig. Nu är det enormt snorigt, och jag sover halva dagarna, men jag tror inte jag har någon feber längre i alla fall. :)

Vi har köpt ny bil, förresten! En Volvo v70, förstås. :) Vagnen är hemma, sängen är bäddad, det mesta är klart, det är nog faktiskt bara bebis som saknas. :) Men Liten visar inga tecken på att vara sugen på att komma ut. Jag har läst på många ställen att nu, i vecka 39, ska det vara så trångt i magen att rörelserna avtar, men nähä då. Någon far runt som en tok, det är fötter överallt, daglig hicka och en rumpa som viftar fram och tillbaka över magen. Så nej, jag tror inte det blir någon bebis den här veckan. Men det är å andra sidan rätt bra, för jag vill helst vara frisk när det är dags, så jag slipper ligga och hosta och be om näsdukar hela tiden. Gissar att det blir rätt kladdigt ändå. :D

Det är skönt att vara hemma nu, att inte jobba var helt rätt val! Så snart jag slutade jobba så slutade också sammandragningarna komma så tätt och näsblodet var helt borta. Härligt! Och mer och mer känner jag att jag förmodligen inte kommer jobba vidare inom barnomsorgen efter föräldraledigheten. Kanske börjar jag plugga? Känns som en dum sak att lämna bort sitt eget barn för att ta hand om andra. Men vi får se, jag har ungefär ett år på mig att klura ut det där. ;)

Nåväl. Tror det var allt för tillfället, ska göra lite mer te och sen ta ett bad. Jag är helt säker på att det skyndar på förkylningsförloppet litegrann. :)
Allmänt | |
#1 - - Helen:

Plugga - JA! Jag har ju alltid sagt att det är slöseri med en så smart hjärna att inte plugga ;)

#2 - - Helen:

Plugga- Ja! Jag har ju alltid sagt att det är ett slöseri med en så smart hjärna att inte plugga ;)

Upp