Oj...?



I morse vaknade jag klockan fem. Heja mig. Jag somnade om en kvart och vaknade sen igen. Fan! Vaken till halv sju. Vad är det för fel på mig?! Usch. Efter att ha tvångsgosat lite med Andreas somnade jag om och vaknade... Halv ett. Fuck. Men vi hade i alla fall bestämt att vi skulle upp och springa lite, så det gjorde vi. Inte långt, och inte fort, men vi gjorde det åtminstone! Bra jobbat av oss! Handlade lite och åkte hem och slöade. Jag somnade. IGEN! Drömde till och med märkliga drömmar om Paris Hilton. Va?

Baby väckte mig och sa att det var dags för middag, och det var ju det ju verkligen! Han grillade lax och jag var potatisansvarig. Hm, förmodligen ny favoritmat. =)

Så vad händer då? Ja du, inte så mycket. Försöker ta till vara på sista semesterdagarna, vi gör upp planer för framtiden och hoppas på att allt går som vi vill. Än så länge verkar det ju gå ganska bra. Känner mig enormt vuxen ibland, och ibland hur barnslig som helst. Något som är vuxet är nog längtan efter att kunna läsa Norrtelje Tidning på morgonen. Blir nog till att lägga en prenumeration på den snart. =)

Är inte alls sugen på att börja jobba igen, jag kommer ha svårt att ställa om till större barn, känner jag. Och det känns som ett någorlunda instabilt arbetslag också, jag vet att båda egentligen vill jobba på ett annat ställe, så jag är lite osäker... Men ser åtminstone fram emot att åka på semester i höst/vinter! Om det nu inte blir restriktioner på att resa med tanke på svininfluensan...

(Fy fan vad jag hatar Polly-reklamen!!!)

Men jag vet inte. Det kan nog bli spännande om den kommer in på förskolan, både hos barn och personal. Får se hur vi tacklar det. Jag hoppas bara att folk inte blir så sjuka som dem man läst om, de som faktiskt dör. Tänk om någon av barnen på förskolan skulle duka under! Eller, ännu värre, tänk om mina älskade syskonbarn skulle bli svårt sjuka! Det vet jag inte om jag skulle palla. Faktiskt är jag inte särskilt orolig för egen del, av någon anledning. Antagligen är det den där vanliga tanken "det händer inte mig". Och jag känner att jag får ta itu med det då.

Ryggen kändes för övrigt bra igår, men efter springrundan i morse kom det onda tillbaka. Men efter lite Tigerbalsam och några timmar på soffan känns det nästan helt bra igen. Underbart!

Nåväl. Jag tror jag ska spöa älsklingen i lite Betapet. ;)
Allmänt | |
#1 - - Johanna:

Nej då, inga resriktioner på att resa! Här spränger vi bort skiten isf. :P

Chansen att vi får ner det hit är störst om någon av turisterna hemifrån eller england eller nått tar med det ner. Inga problem!

Upp