Men åhhh!


Vad arg man kan bli! Förbannade jävla bilfirmor!!!

Vår fina bil gick sönder i måndags morse... Kopplingen lade av helt och det rann olja från den. Ringde verkstaden och de hämtade bilen, vilket var service! Bra skit! Så fick vi veta att det inte skulle kosta någonting för oss, eftersom bilen varit inne för samma fel veckan innan, och att de missat det. Däremot skulle vi nog få betala materialkostnaden. Helt okej med mig, även om ett urtrampningslager inte är helt billigt. Senare på dagen ringde verkstadskillen upp och meddelade att det skulle kosta 9000:- att laga bilen. WHAT?!?! Inte okej! Men han skulle dra av tretusen eftersom min svåger fått betala förra gången de inte hittade felet. Okej. Men vaddå? Vid en koll så skulle lagret kosta 1100:-. Så då är det alltså en arbetskostnad på 4900 han lägger på. Det är fan inte okej! Vi ringde Ford i Norrtälje och frågade vad de skulle ha för att laga bilen, och de ville ha 5000, inklusive delar, och då skulle de byta hela kopplingen, eftersom det finns risk att det kommit olja på den också. (Nej, jag fattade inte allt...) Så samtal till verkstaden igen, och då kunde han plötsligt pressa priset till 4500:-! Vad fan!?

Hur i hela helvetet kan en verkstad pruta?? Det går ju inte! Snacka om att inte ha helt rent mjöl i påsen! Jag blev bitchig och ringde konsumentvägledningen i Norrtälje, och de sa att det första priset gäller, alltså materialkostnaden. Okej! Samtal igen till verkstaden, och fick då besked om att chefen skulle ringa mig. Så nu väntar jag...

Okej, jag kan betala 4500, det är ju helt okej pris för det som ska göras, men det är inte okej när de sagt att det ska vara kostnadsfritt från början! Så nu får vi se... Om vi måste betala det priset så kan de ju räkna med att det inte blir några fler besök från oss där. Å andra sidan kan det hända att jag blir stans största gnäll-kärring och vägrar betala mer än den där dryga tusenlappen för lagret. Så det så.

Åh. Sur.
Allmänt | |
Upp